El pròxim dissabte 25 de març torna el concert de l’alumnat de programa avançat de l’EMM El Faristol. Aquest any, un total de nou joves alumnes ens oferiran un concert amb gran varietat d’estils musicals i, com a novetat, també hi haurà un petit concert del professorat de l’escola. En veiem al Teatre Eliseu de Roda de Ter el dia 25 de març a les 12 del migdia!
La Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts (XEMMA) de la diputació de Barcelona és un espai de trobada, intercanvi, aprenentatge i construcció de coneixement col·lectiu entre les escoles municipals de música i arts de la província de Barcelona. La xarxa compta amb un grup de treball d’innovació i millora que ofereix a les escoles, i als seus professionals, recursos per a la reflexió necessària a l’hora d’emprendre projectes de transformació i millora que els capacitin per resoldre reptes educatius i socials.
Durant el 2021 aquest grup va recopilar diferents experiències i pràctiques artístiques d’innovació i millora que es duen a terme a escoles de música i arts i que exemplifiquen el marc teòric inicial. Enguany, han publicat un nou dossier amb 55 exemples més, entre els quals es troba el model de docència compartida que estem impartint a l’escola.
Aquest treball ha estat elaborat inicialment pel Boris Mir, professor d’educació secundària i expert en aprenentatge i transformació educativa, en col·laboració amb Ruben Bes, Joan Fargas i Jordi Soler, professors de l’Escola Superior de Música de Catalunya, i el Grup de millora contínua de la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts.
El dia 4 de febrer a les 17h, l’Escola Municipal de Música El Faristol presenta el musical del Petit Príncep al teatre Eliseu de Roda de Ter. El concert anirà a càrrec de l’alumnat de cor infantil, cor i escena, cor jove i cor d’adults, que durant els últims mesos s’ha endinsat en la història del Petit Príncep i ens l’explicarà a través d’una adaptació del musical d’Àngel Llàcer i Manu Guix.
Per aconseguir el millor resultat, tant el professorat com l’alumnat i les famílies estem col·laborant. Hem adaptat el guió, estem fent una escenografia i pensant en el vestuari. Alguns voluntaris de l’alumnat de cor interpretaran els diferents personatges i ja s’estan estudiant els seus diàlegs. Els cors ja quasi se saben totes les cançons i els gestos.